Η Μαρία είναι 2 ετών. Το μεταβρεφικό τμήμα αποτελεί την πρώτη της επαφή με το σχολικό περιβάλλον. Η πρώτη προσέγγιση του σχολείου γίνεται στην αυλή, καθώς είναι ένα σκηνικό γνωστό, με παιχνίδια οικεία στο παιδί, από τις επισκέψεις στην παιδική χαρά. Εξερευνά τον εσωτερικό χώρο μαζί με τη μαμά της κι επιλέγει να απασχοληθεί στο μαγαζάκι, από τις διαθέσιμες γωνιές συμβολικού παιχνιδιού. Όπως τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας της, για την Μαρία το παιχνίδι ταυτίζεται ακόμα με τα αντικείμενα κι όχι τόσο με το οργανωμένο παιχνίδι. Σταδιακά, μέσα στη χρονιά και με συμπαραστάτη τον παιδαγωγό, θα ξεκινήσει το παράλληλο παιχνίδι με την παρατήρηση των συνομηλίκων της. Θα συνεχίσει με τη συνεργασία σε δυάδες κι έπειτα σε μικρές ομαδούλες.
Μέσα από το παιχνίδι αυτό, η Μαρία θα κατακτήσει βήματα αυτονομίας, θα εξερευνήσει τον κόσμο ξεκινώντας από το σώμα της, την οικογένειά της, τη γειτονιά της και το εξωτερικό περιβάλλον.
Μέσα στην ασφάλεια που παρέχει ένα περιβάλλον που μοιάζει με το σπιτικό, η Μαρία θα γνωρίσει τα παιδαγωγικά μέσα και τα υλικά. Θα έρχεται σε επαφή με το θέατρο, τη μουσική, τα εικαστικά. Θα κάνει τις δικές της ανακαλύψεις και πειραματισμούς μέσα από την κηπουρική, τη μαγειρική και τις γωνιές αισθητηριακού παιχνιδιού. Θα μάθει επίσης τον ρυθμό και τη ρουτίνα κάθε μέρας που θα της προσφέρουν ευκαιρίες για μάθηση, παιχνίδι, εκτόνωση αλλά και χαλάρωση.
Μπορεί να έρθουν και νέοι φίλοι στην ομάδα της, καθώς οι εγγραφές είναι ανοικτές όλη τη χρονιά. Έτσι δίνεται σε κάθε παιδί αποκλειστικός χρόνος προσαρμογής. Ο παιδαγωγός χτίζει καθημερινά τη σχέση εμπιστοσύνης με την άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα της Μαρίας, με τη διασφάλιση της επάρκειας υλικών, με αποκλειστικό χρόνο παιχνιδιού και αγκαλιάς.