Για το αποτέλεσμα αυτό απαιτείται προσεκτική προετοιμασία και πλαισίωση από τους παιδαγωγούς, ενώ στα πολύ μικρά παιδιά οι επισκέψεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος Οικογενειακής εμπλοκής. Τα βήματα της "επιτυχίας" ξεκινούν με την προσέγγιση της έννοιας του Μουσείου στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν για την θεματική του, το πλαίσιο συμπεριφοράς κατά την επίσκεψή τους, τους λόγους για τους οποίους ακολουθούμε κάποιους κανόνες. Εκφράζουν τις απορίες και τις προσδοκίες τους από την επίσκεψη, μοιράζονται ιδέες για το τι θα συμβεί εκεί.
Προσεγγίζουμε την επίσκεψη με διάθεση παιχνιδιάρικη και ενθαρρύνουμε την εμπλοκή των παιδιών με τα εκθέματα. Οι ανοικτές ερωτήσεις είναι ένα από τα πολλά παιδαγωγικά μέσα που εξάπτουν την φαντασία και εστιάζουν την φυσική παρατηρητικότητα των παιδιών. Φυσικά λαμβάνεται υπόψη και ο σχεδιασμός του ίδιου του Μουσείου ώστε να απολαύσουν τα παιδιά όλες τις διαδραστικές προσκλήσεις που προσφέρονται.
Η εξερεύνηση συνεχίζεται και μέσα στην τάξη καθώς τα παιδιά συχνά επεξεργάζονται τις νέες τους γνώσεις και εμπειρίες.